مجمع الرضا (ع)



اطلاع رسانی به اعضای محترم مجمع الرضا (ع)

 

 

باسمه تعالی

موسسه پژوهشی فرهنگی اجتماعی مجمع الرضا (ع) (مپفا) همزمان با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مهرماه 1391 به پیشنهاد جمعی از دانش آموختگان و پیشکسوتان مکتب الرضا (ع) شکل گرفت.

ماموریت مجمع در راستای تحقق هدف انقلاب اسلامی که همانا ایجاد تمدن نوین اسلامی است می باشد. سبک زندگی یکی از شاخه های بسیار مهم در ایجاد تمدن می باشد و مجمع می کوشد که به مقدار توان و بضاعت خود در پیشبرد اهداف آن قدم بردارد.

زندگی بر مبنای تعالیم ترقی دین مبین اسلام می تواند انسان را به هدف اصلی خود برساند، ولایت فقیه که نشأت گرفته از ولایت خداوند، پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام می باشد رکن اصلی حکومت اسلامی است و پرچمدار و جلودار این حرکت عظیم مردمی می باشد.

بر اساس رهنمود رهبری بسیاری از امور مقدمه ایی برای انجام سایر امور هستند: علم، اقتصاد، سیاست و ... مقدمه ایی برای این است که انسان بتواند با بهره گیری از آنها اخلاق، رفتار، منش و بسیاری از فرهنگ های مناسب را که همانا فرهنگ اسلامی است، دارا باشند.

مجمع به همه زمینه ها و ابعاد زندگی توجه دارد و می کوشد که فرهنگ اسلامی را در همه ابعاد زندگی نهادینه کند. برای این منظور مجمع بررسی می کند که چه عواملی باعث شده که امور مقدماتی ( که برخی از آنها نام برده شده مانند: علم و ... ) نتوانسته اند اهداف اصلی را پوشش دهند و از جمله راهکارهایی که ارئه می کند این است که دین را در زندگی اشاعه دهد.

کانون اولیه شکل گیری مجمع دانش آموختگان مکتب الرضا (ع) هستند که از سال 1353 تحت تعالیم آموزه های اسلامی قرار گرفته اند. مکتب به عنوان یکی از پشتوانه های مجمع همچنان به تربیت نیروها ادامه می دهد.

از جمله اهداف کلان و استراتژهای مجمع، مکتب الرضا و مراکز مشابه عبارتند از:

-         پیگیری  و اقدام لازم در ایجاد کانون های مشابه مکتب الرضا (ع).

-         سیاستگذاری و برنامه ریزی در خصوصجذب دانش آموزان مستعد و علاقه مند به مکتب الرضا و مراکز مشابه.

-         زمینه سازی در جهت پشتیبانی و حمایت از دانش آموختگان بعد از دانش آموختگی از مکتب.

-         ایجاد کانون قوی با شالوده نیروهای دانش آموخته مکتب و توسعه ان در سطح مسجد، محل، منطقه، شهر، کشور و بین المللی.

 

 

 



...

طبقه بندی: <-CategoryName-> 
نوشته شده در تاریخ برچسب:, توسط engineerman |